tisdag 6 december 2011

Snabbsydd haklapp

Äntligen har jag fått lite bilder ur kameran! Jag tror jag måste skaffa mig ett sånt där minneskort som överför bilderna via trådlöst nätverk automatiskt för att jag ska lyckas få in bilderna i datorn. Fast problemet är nog egentligen att jag inte får plats med mer bilder på min dator...ops ;-)

En liten haklapp med frottebaksida som borde vara jättesnabb att göra, men för mig har det tagit tid. Mest tid tog det att få dit tryckknappen för jag hade förlagt verktygen till tryckknappspressen. De visade sig dock ligga i en liten burk bakom symaskinen så när jag väl tittade i den så var det enkelt :-)

Inte har jag lyckats lämna över den till den lille pojke som jag tänkte skulle få den heller, men snart är det ju jul så den kan väl få bli en julklapp tänker jag mig. Helst borde jag göra några till, men vem vet när de blir klara...

Men jag vet var jag hittade mönstret i alla fall: Wrap Around Bib hos Craft with Confidence (och jag ser nu att tutorialen skrevs 5 oktober 2011, så såå länge har det nog inte tagit att få till denna haklapp). Jordgubbstryckknappen har jag köpt från Babytings.se.

Inga kommentarer: