söndag 6 februari 2011

Trosor med muddkant

Mera blåa apor och lejon, nu i trosform. När jag sydde dessa klippte jag också ut delar till två par trosor stl 104 efter mönstret i Ottobre 6 /2010. Tyvärr blev de liggande när de var nästan klara, inte helt ovanligt här. Oftast blir jag avbruten pga någonting, sytiden är slut eller dylikt. Sen nästa gång jag har tid att sy, så är det någonting annat som måste sys.

Trevligt är det då vid de tillfällen som maskinerna är trädda med rätt färg och jag på kort tid att producera ett antal färdiga plagg. I princip var det bara att sy fast mudden i midjan samt fästa lite trådar kvar att göra på dessa. Jag hade fått indikationer bla från Syserine att mönstret var väl högt i midjan, men jag valde att sy dit mudden iaf.

Egentligen hade jag tänkt ge bort ett av paren, men jag tror dottern får ta båda. Det blev lite fula sömmar på sina ställen, eftersom jag glömde bort att kontrollera inställningen på overlocken. Att tro att den är inställd precis som man lämnat den är naivt att tro med liten medhjälpare i huset... :-)

Inga kommentarer: